Friday, January 27, 2012

FIRST LAPIK/TOTO UNTUK BABY - DONE

Bercinta pilih kain dari stok yg da ada, ada gak gi beli yg baru tp tiba2 terjumpa stok kain beli masa ngandung Tasnim dulu rasanya. Ni baru nak guna..ehehe..so, terhasillah satu output ni. Actually ini adalah baby comforter cum toto lapik tido. So, saya wat cover lain, material dalam masih elok. Atas saya guna 100% cotton and bawah guna polycotton polka dot purple tu je. Cuma saya takde walking foot so takleh nak topstitch atas tu macam quilt tu sbb tebal. Boleh wat tepi je. So saya menggunakan kreativiti orang dulu2 wat tilam kekabu tu, yg mana depa akan jahit kecik2 dgn tangan tapi jarak2 supaya kain luar tu tak lari dgn isi dalam. Kalau ada masa & kudrat nak wat lagi satu lapik corak lain, maybe nipis sket sbb nak alas atas tilam dalam baby cot nanti.



Ada lagi fabby lebih corak ni, ingat nakwat sarung bantal la plak, insyaAllah..yg Tasnim punya dulu ada lagi, tp nakwat tukar2 senang..ni saya jahit satu malam selepas anak2 tidur. Terhegeh2 gak wat mak buyung ni..tp puas hati sangat sbb kasih dgn baby lagi bertaut masa jahit ni. Alhamdulillah. Semoga masih ada lagi kudrat untuk menghasilkan jahitan seterusnya. Amiin..

2 comments:

NoEn said...

cantik colorful polka dot tu...

Unknown said...

bumper pun tini ada wat polka dot, kain lain sket..tp taksempat nakbergambar..tp tula, polka dots ni mmg comeyy kan?ehehe

Related Posts with Thumbnails