Tuesday, April 26, 2011

BILA GEGURL IKUT BOBOIBOY..

Fahmi: Mama, tanak adik yang ni boleh tak?
Mama: Nape cakap macam tu?
Fahmi: Adik ni ganas la mama..Fahmi nak adik lain..macam Fahmi..
Papa: (gulp!)

Dialog di atas diucapkan Fahmi malam tadi & malam semalam..mane taknya, si adik bertambah lasak & agak kedegilan sedikit, kekasaran sedikit bak kata Fahmi 'ganas'..huhu~~perkataan dari cerita kartun agaknya..

Masa si abang baru je nak tidur, dia pergi lompat kat atas perut, abg tgh nak sarung seluar dia sempat gigit bontot..sampai Fahmi jerit, Mama, adik makan bontot Fahmi!! aduhh..Papa & mama beberapa kali kena gigit, Fahmi tu toksah cakap lah kalau berebut ape2, dia mesti akan gigit Fahmi kalau ada kesempatan..Fahmi dr kecil takpernah gigit orang walau dia nakal macam mana pun..

Adik 1 ++, Fahmi 3 ++ beza diorang 2 tahun..tp berat beza 2kg je..sbb Fahmi badan kecil, adik besar sket..

Kalau bab makan, Fahmi selalu mengalah bagi adik, sbb adik ape2 mesti nak dua..kadang2 sian gak si abang tu..merasa kena buli kalau tak dia je asyik buli sepupu2nya yg kesemuanya girl..

Tp kadang2 dia terlalu mengikut si abang, sampai tanak dengar mama & papa cakap..nak ikut abang panjat, nak ikut abang main keluar rumah, nak jalan2 dgn abang..naik motor battery abang..takpandai tekan pedal takpe, abang yg tekan kan..nasib baik main dalam umah je..huhu~~takpadan dgn kecik nak ikut kudrat orang besar..

Sejak kebelakangan ini si adik bnyk kali meragam, menangis tatau sebab ape, bertambah2 manja, jeles dgn abg toksah cakap lah..kalo abg dok kat mama, mula lah dia wat muka takpuas hati..siap tolak abang lagi..dgn papa pun boleh tahan jugak dia hayun tangan sampai tercabut cermin pada spec mata papa tu..

Hati saya risau gundah gulana..td dalam kete on da way datang office harini, saya bgtau keresahan hati ini..macam mana bila anak perempuan lasak macam lelaki ni..hubby kata maybe besar sket da berubah kot..sbb sekarang dia banyak ikut abang..tp ni nampak gaya lebih daripada abang la plak..adakah ini normal kawan2?

hmm..(saya dulu macam mane ye? ke tasnim ni ikut mama ek..aduhh, kena selidik dgn mak saya ni..huhu)

7 comments:

NoEn said...

uish ganaz nye tasnim sampai geget bontot abg dia..hehe

TinyTini said...

haha, tau tak ape..seramm..

Mila@Rimbun said...

hahaa lawak lerr sampai kena gigit montot abg dia.. kesian abg.. tp rasanya mcm normaller, ada kawan tuh anak 2 sepasang mcm tini jugak, memang si abang ni tak tahan dengan adik... adik dia mmg ganas, sampaikan anak akak yg dah besar ni pon surrender dengan adiknya. tapi akak rasa bila dia dah besar nnt ok kut..terutama kalau dia dah ada rasa malu

TinyTini said...

alamak ye ke ada orang yg sama macam condition tini ni?huhu~~lega rasanya, maknanya normalla ye?ehehe..harapnya nanti jadi lah solehah macam mama dia..:P

Jendela Hati said...

Adeh kena 'mkn' bontot ke sian abggg dik heeehe

Kak Aya said...

he he kelakar la si adik...tp rasanya tu agak normal...ada anak kawan k.aya pun mcm anak tini...anak perempuan yg lebih kecil suka buli abang...

AFITI said...

budak pempuan normal..sebab pkmbgn lagi cepat daripada lelaki...ktika kecil...

Related Posts with Thumbnails