Friday, July 05, 2013

Keep praying.He's listening to you..

Sejak saya berhenti kerja untuk fokus kepada anak anak dan sambil2 tu buat bisness kecil kecilan, ramai yang cakap  "untungla saya, eeii jelesnya dengan tini..eh teringin jugaklah tp tak mampu kalau sorang keje"..

Dulu-dulu (masa tu baru ada anak sorang) saya pun mcm tu, jeles dgn kawan2 yg surirumah boleh jaga anak sendiri, watching them growing old everyday..masa tu saya juga fikir akan tanggungan, kesian suami kerja sorang..tp dalam diam saya berniat suatu hari nanti saya juga akan menjadi seorang surirumah sepenuh masa. Blh dikatakan setiap hari saya berdoa. Setiap kali hantar anak, hati saya tersentuh. apatah lagi bila amik anak lambat air mata saya mengalir sedih, kadang kadang anak dah tidur. xde masa nak main dgn anak.esok angkat dia masih tidur. begitula rutin saya sehingga lah saya melahirkan anak ketiga.

Pada masa tu berpantang selama 3 bulan dirumah memberikan saya perasaan yg cukup indah, menguruskan anak anak, menyambut pulang dari sekolah, menyambut suami pulang kerja..semua ini memberikan satu perasaan yg cukup bermakna buat saya. walaupun saya naik pangkat, tp saya cakap dengan suami, ini semua tidak akan membantutkan impian saya, doa saya masih sama, dan semoga Allah memberikan yang terbaik untuk saya.

Alhamdulillah skrg dan 6 bulan lebih, saya tidak menyesal dan tidak pernah menyesal memilih jalan ini. pagi2 saya boleh hantar anak kesekolah, blh siapkan bekalan anak2, mengambil anak dari sekolah..paling seronok bila balik dari sekolah anak sulung saya akan tolak beg ketepi terus ke dapur utk melihat mama masak apa harini..satu perasaan yg tidak dapat diungkapkan. sama macam ape yang saya buat dulu bila balik rumah mesti  meluru ke dapur utk tengok mama saya masak apa. apa sahaja lauk hatta telur goreng pun cukup membuka selera orang balik sekolah. menemani anak anak makan apatah lagi meyuapkan mereka makan tengahari sekali lagi membuatkan saya melafaz syukur..perasaan indah ini terus terpahat di hati saya dan membuatkan saya tersenyum sehingga waktu nak tidur.

So bg ibu ibu yg nak ikut jejak langkah sy..ikhlaskan niat dan jgn putus asa untuk berdoa, in shaa Allah, Allah akan makbulkan doa kita at the right time..amiin..

2 comments:

Suzie said...

Bulan puasa ni kita kutip pahala sedekah banyak2 .......

Unknown said...

Betul betull..

Related Posts with Thumbnails