Tuesday, August 02, 2011

DAH BANYAK HARI TAKDE POST

Harini baru ada peluang nak mencoret sesuatu di sini..Alhamdulillah, harini hari kedua berpuasa. Alhamdulillah, syukur sangat2 atas kesihatan dan kudrat untuk berpuasa ni. Masalah saya sebelum ni dah bertambah baik walaupun ada lagi..gastric is totally gone, alhamdulillah. Hikmah berpuasa dah terbukti menyihatkan, cuma kena caranya. Sebelum puasa tak jaga makan, makan ikut suka timing sendiri. Tp bila berpuasa ni mmg Allah dah tetapkan timing makan ni, alhamdulillah, syukur.

Memandangkan saya ada masalah pencernaan, saya cuba makan nasi sedikit yang mungkin, banyak makan sayur. Masa berbuka saya makan 3 jenis sayur dan sahur pun sama. Haa, boleh pun..nak dgn taknak je..bila sakit baru nak disiplin..air pun, alhamdulillah saya boleh minum 3 liter..takpernah2 nakgi keje suh hubby stop kat petrol station sbb saya nak ke tandas buang air kecil..hihi..dan saya siap boleh minum susu kambing lagi masa sahur..takpernah2 minum..tp susu kambing campuran coffee & spirulina.. (waah hubby mesti bangga sbb akhirnya wife dia ni minum gak susu kambing..) Yes, I have to admit that susu kambing banyak khasiatnya..tenaga pada siang haripun maintain..

apapun, saya takputus2 berdoa semoga keadaan ni berterusan agar bulan puasa ni dapat dilalui dengan penuh berkat dan jayanya..amiin..

4 comments:

Jendela Hati said...

Semoga senantiasa sihat adanya..

Unknown said...

Thanks for your prayer, wishing you the same dear!

NoEn said...

alhamdulillah..moga kita sume dpt meneruskan ibadah puasa kali ni..

Unknown said...

amin, thanks Noen

Related Posts with Thumbnails